منابع چربی در خوراک دام و طیور

روغن پنبه دانه:

هنگامی که به میزان زیادی از این اسید چرب استفاده میشود سبب تولید زرده ای قرمز رنگ و افزایش اسید چرب در زرده و کم شدن جوجه آوری می شود . از این رو باید در مصرف این اسید چرب دقت کنید تا به اندازه کافی مصرف شود.

روغن کلزا :

این نوع روغن در پرندگان سبب عوارض رشد و مصرف خوراک و هضم چربی میشود .  

روغن آفتابگردان :

وجود این روغن به علت داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع سبب کاهش رسوب چربی و افزایش پروتئین لاشه می شود . انرژی بدست امده از اسیدهای چرب غیر اشباع صرف سوخت و ساز بدن ، ایجاد تعادل بین چربی ها ، سنتز و کاتابولیسم چربی ها میشود .

روغن دانه کتان :

این روغن در طیور سبب ایجاد امگا ۳ در بافت شکم و سینه میشود . و در کیفیت گوشت تاثیرگذار خواهد بود . همچنین این روغن دارای اسید لینولییک و اسید آراشیدونیک بالایی دارد .

روغن سویا

دارای ناخالصی هایی میباشد که توسط فرایند عای فیلتراسیون و آب گیری و صمغ گیری خذف می شوند .

روغن ذرت

از اسید های چرب غیر اشباع از جمله اسید لینولییک غنی است . منابع چربی حیوانی در خوراک دام و طیور این چربی ها بیشتر در جوجه های جوان میباشد .

چربی طیور

این چربی ها از بهترین منابع چربی خوراک دام و طیور به ویژه برای طیور بحساب می آیند . چربی های قابل استفاده در تغذیه طیور با کشتار پرندگان با وزن و سن بالا تولید می شود.

پیه گاو

طیوری که با پیه تغذیه می شود ، غلظت اسید های چرب اشباع بالاتری نسبت به اسید های چرب غیر اشباع دارند .

روغن ماهی

منبع غنی از اسید های چرب غیر اشباع با زنجیره بلند دارد که با واکنش های اکسیداتیو سبب ایجاد طعم ماهی در گوشت و تخم مرغ می شود . 
 
 

چاپ